Obchodní
podmínky
1. Kontaktní údaje prodávajícího
Ing. Zdeněk
Žák – ENVIRO market
Sídlo: Hodonín, Lipová alej 2589/4, PSČ 695 03
IČ: 130 48 759
Zapsán v OR vedeném u KS v Brně, odd. A, vl. 846. Registrace u ŽÚ
v Hodoníně.
tel.: 518 321 396, mob.: 604 624 448, fax: 518 340 758
Email: enviro@enviromarket.cz
Provozovna: Hodonín, Lipová alej 2589/4, PSČ 695 03
Pracovní doba: Pondělí až Pátek 9:00 – 17:00
2.
Informace
|
Informace
o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny
jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na
doručení zboží.
EET tržby a Elekronická evidence tržeb je zde prováděna v BĚŽNÉM REŽIMU.
Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby.
Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než v písemné formě, které vykazuje
odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.
Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.
|
Fotografie uvedené na stránkách virtuální prodejny odpovídají prodávanému
zboží.
Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích
k uzavření smlouvy: Po doplnění identifikačních údajů kupujícího včetně
dalších s objednávkou souvisejících údajů v sekci „Uzavřít
objednávku“ se kupující kliknutím na tlačítko „Zkontrolovat objednávku“ dostane
k vybraným informacím o objednávce (Objednávané zboží, Údaje o
zákazníkovi, Doručovací adresa, Způsob doručení, Způsob platby, Poznámka). Kupující
učiní objednávku kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“. Údaje uvedené v
objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po
obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to
na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce. Smlouva
mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací),
jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu
elektronické pošty kupujícího uvedenou v objednávce.
Údaj o možnostech zjištění a opravování chyb vzniklých při
zadávání dat před podáním objednávky: Před učiněním objednávky
je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil.
3.
Doručování zboží
|
Prodávající
dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 15 dnů od potvrzení objednávky, pokud u
jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Kupující je povinen zboží
převzít a zaplatit. Kupující je dále povinen si zboží při jeho převzetí ihned
překontrolovat, obzvláště pokud je zásilka označena jako „Křehké“.
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, odešle prodávající kupujícímu současně
se zbožím.
Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém
rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a jakým
způsobem může kupující práva z nich uplatnit.
Zboží je expedováno zejména prostřednictvím České pošty jako dobírková
zásilka. K ceně zboží jsou připočítány náklady na dodání zboží (např.
poštovné a balné), jejichž cena je pevně stanovena na 160,- Kč. Kupující
uhradí cenu zboží v hotovosti při jeho převzetí.
Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je
povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení
ve výši 10,- Kč, maximálně však 300,- Kč. Prodávající je oprávněn poté, co
kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou
lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a
náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně
kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu
započíst na výtěžek prodeje.
|
4. Zrušení
objednávky a odstoupení od smlouvy
|
Kupující
může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to
bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je
určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou,
vlastnostmi a funkčností zboží.
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve14
denní lhůtě.
Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění
komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo
smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží
a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to
stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodejce v
rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu
nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen
prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Prodávající není povinen
kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům
na jeho dodání dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží
prodávajícímu odeslal. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na
dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení
či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.
Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající
oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a
započíst jej na vracenou částku.
Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy tvoří přílohu č. 1 těchto obchodních
podmínek.
|
5. Práva a
povinností z vadného plnění
|
Jakost při převzetí
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně
očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není
kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá
jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady
zboží, za které prodávající odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí
zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z
ceny; není-li
to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného
odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této
součásti.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení
od smlouvy může
kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala
již při převzetí zboží.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že
kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající
míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu
prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo
práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
Zákonná práva z vad
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží ve 24 měsíční záruční
době nebo v době použitelnosti (životnosti) uvedené na zboží, na jeho obalu, v reklamním
letáku nebo v připojeném návodu. V případě rozporu platí doba nejkratší.
V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u
vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu
odstranitelnou či neodstranitelnou):
• odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
• bezplatné odstranění vady opravou;
• přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
• vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již
při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu
neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu
odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady
anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro
stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad
(nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní
ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení, hrubého
zacházení nebo nedodržení českého návodu k použití.
|
6.
Vyřízení reklamace
|
Za účelem předcházení zbytečným komplikacím
doporučuje prodávající kupujícímu, aby jej bez zbytečného odkladu po zjištění
nedostatku telefonicky kontaktoval, dle zkušeností prodávajícího vzniká
většina problémů se zbožím přehlédnutím některých řádek v návodu k použití
nebo nepřečtením vůbec. Například „závada“, že netěsní víko s hlavou filtru, je téměř vždy
způsobena tím, že nedošlo k namazání gumového těsnění, což je v návodu
k použití výslovně uvedeno.
Kupující
je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez
zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo
elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na
způsob vyřízení reklamace.
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení
vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu
prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se
ukáže být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva
jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta
pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do
místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném nejlépe
původním obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů,
rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné
posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě
sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím
písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná
práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat
přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení
nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně
zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi
nového zboží nebo jeho části.
Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se
prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
|
7. Ochrana
osobních údajů
|
Kupující
souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a
uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (č. 101/2000 Sb.) za
účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje
o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně
vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních údajů
vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
Kupující může prodávajícímu sdělit, že chce ukončit zasílání obchodních
sdělení, a to na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním
smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady.
|
8. Řešení
sporů
|
Vzájemné spory mezi prodávajícím a
kupujícím řeší obecné soudy.
Údaj o existenci, způsobu a podmínkách mimosoudního vyřizování stížností
spotřebitelů včetně údaje, zda se lze obrátit se stížností na orgán dohledu
nebo státního dozoru:
• mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje
prodávající prostřednictvím elektronické adresy enviro@enviromarket.cz;
• mimosoudní řešení sporů je dále možné
prostřednictvím (i) mediace či (ii) arbitráže (rozhodčího řízení); řešení
sporů uvedeným způsobem je založeno na dobrovolné účasti obou stran, objektivitě
a nestrannosti řízení;
• dozorovým a kontrolním orgánem státní správy
je Česká obchodní inspekce. Česká obchodní inspekce kontroluje a
dozoruje právnické
a fyzické osoby prodávající nebo dodávající výrobky a zboží na vnitřní trh,
poskytující služby nebo vyvíjející jinou podobnou činnost na vnitřním trhu,
poskytující spotřebitelský úvěr nebo provozující tržiště (tržnice), pokud
podle zvláštních právních předpisů nevykonává tento dozor jiný správní úřad
(bližší informace jsou uvedeny v zákoně č. 64/1986 Sb., o České obchodní
inspekci, v platném znění).
|
9. Ostatní
|
Kupujícím
se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk,
který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v
rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého
povolání.
Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který
na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své
podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Prodávající neodpovídá za jakoukoliv újmu vzniklou
v důsledku použití zboží v rozporu s českým návodem
k použití, který je ke zboží přiložen. Prodávající proto doporučuje kupujícímu návod
k použití pečlivě uchovat.
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována
prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
Smlouvu
lze uzavřít v českém jazyce.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy
chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) zák. č. 89/2012 Sb., občanského
zákoníku.
Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012
Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními
předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě
jsou vyloučeny.
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 3. března 2017.
|
Příloha č. 1
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v
případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
Oznámení o odstoupení od smlouvy
• Adresát
(zde podnikatel vloží jméno a příjmení/obchodní firmu, adresu sídla a případně
faxové číslo a e-mailovou adresu podnikatele):
• Oznamuji/oznamujeme
(*), že tímto odstupuji/odstupujeme (*) od smlouvy o nákupu tohoto zboží (*)/o
poskytnutí těchto služeb (*):
• Datum
objednání (*)/datum obdržení (*):
• Jméno a
příjmení spotřebitele/spotřebitelů:
• Adresa
spotřebitele/spotřebitelů:
• Podpis
spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné
podobě) :
• Datum:
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte.